| 12.7°C Dublin

Close

Premium

The rise of Kremlin news organisation RT and Putin’s Irish propaganda arm

At least 50 media professionals from Ireland have worked for the news outlet — and this month one of them was sanctioned by the UK

Close

Alternative reality: Vladimir Putin at the RT studio in Moscow in 2013. Photo by Yuri Kochetkov/AFP via Getty Images

Alternative reality: Vladimir Putin at the RT studio in Moscow in 2013. Photo by Yuri Kochetkov/AFP via Getty Images

Ivor Cotty has worked for RT

Ivor Cotty has worked for RT

Moscow-based Carlow journalist Bryan MacDonald, who was sanctioned by the British government on May 4

Moscow-based Carlow journalist Bryan MacDonald, who was sanctioned by the British government on May 4

RT editor-in-chief Margarita Simonyan was said to have worked ‘very closely’ with Ivor Crotty. Photo by Mikhail Svetlov/Getty Images

RT editor-in-chief Margarita Simonyan was said to have worked ‘very closely’ with Ivor Crotty. Photo by Mikhail Svetlov/Getty Images

/

Alternative reality: Vladimir Putin at the RT studio in Moscow in 2013. Photo by Yuri Kochetkov/AFP via Getty Images

They worked for the Putin regime’s propaganda machine, but since the start of the war in Ukraine, their world has been turned upside down. Some quit in protest. Others have left for undisclosed reasons, or they have gone silent and their status is unclear.

At least 50 Irish media professionals are thought to have worked for RT, the Kremlin’s propaganda machine. They have been presenters, reporters, producers, video verification editors and website writers.


Most Watched





Privacy