Friday 28 April 2017

French TV station ordered to pay singer €3,000 for Bruni affair claim

Clement Guillou in Paris

French singer Benjamin Biolay has won a court case against the state-owned France 24 TV station after it referred to rumours of an alleged affair with Carla Bruni, wife of President Nicolas Sarkozy.

France 24 said yesterday that it had to pay €3,000 in damages to Biolay, a 37-year-old pop star.

Reports of marital problems between Sarkozy and Carla Bruni, a former supermodel-turned-singer, swirled around the internet and mainstream international media last month.

Bruni said the rumours were "ridiculous" and Sarkozy also dismissed them, but the launch of a subsequent police investigation into the possible sources behind the rumours meant the story did not disappear as Sarkozy had hoped.

Sarkozy's handling of the situation has been criticised by members of his own centre-right UMP party and the affair has contributed to a slump in his approval ratings.

Biolay had sought €30,000 from the France-24 news channel for the "serious harm" he said he suffered from the allegation.

His lawyer, Isabelle Wekstein, said she was satisfied with the court decision.

Irish Independent

Promoted articles

Editors Choice

Also in World News