Sunday 4 December 2016

Reports of Prince Harry and Pippa Middleton's 'secret romance' ruled 'completely untrue'

Published 20/05/2016 | 15:27

Best man Prince Harry and Maid of Honour Pippa Middleton on the balcony at Buckingham Palace after the Royal Wedding of Prince William to Catherine Middleton on April 29, 2011
Best man Prince Harry and Maid of Honour Pippa Middleton on the balcony at Buckingham Palace after the Royal Wedding of Prince William to Catherine Middleton on April 29, 2011
Harry and Kate Middleton's sister Pippa at the Royal Wedding in 2011
Prince Harry and Maid of Honour Pippa Middleton walk down the aisle at Westminster Abbey following the wedding ceremony of Prince William, Duke of Cambridge and Catherine, Duchess of Cambridge on April 29, 2011

Prince Harry has received an apology from a British newspaper after it was alleged he was having a "secret romance" with Pippa Middleton.

  • Go To

The 31-year-old royal said  the claims linking him to the Duchess of Cambridge’s sister were “completely untrue” and made a formal complaint to the Independent Press Standards Organisation (IPSO) last December.

The Daily Star repeated claims made in a US magazine which said he and Pippa “snogged” and “hooked up” in a bathroom at the Royal wedding in 2011.

It also said that it had contacted Clarence House for comment when it did not.

Prince Harry and Maid of Honour Pippa Middleton walk down the aisle at Westminster Abbey following the wedding ceremony of Prince William, Duke of Cambridge and Catherine, Duchess of Cambridge on April 29, 2011
Prince Harry and Maid of Honour Pippa Middleton walk down the aisle at Westminster Abbey following the wedding ceremony of Prince William, Duke of Cambridge and Catherine, Duchess of Cambridge on April 29, 2011

The press watchdog upheld the complaint and today the Daily Star had to print IPSO’s adjudication, which was published on the front page.

Read more: New pictures give us the first glimpse of life inside Kate Middleton and Prince William's Kensington Palace apartment

IPSO said the fact that the paper claimed to have contacted Clarence House when it had not “given further weight to the claims by suggesting that the newspaper had sought to stand up to its story.”

It said that the piece was “significantly misleading” and that it had “offered no basis to suggest that it had taken care to publish accurate information, nor had it made any offer to correct the story”. 

Harry and Kate Middleton's sister Pippa at the Royal Wedding in 2011
Harry and Kate Middleton's sister Pippa at the Royal Wedding in 2011

This is the second time this week that IPSO have backed complaints made by the Royal family about newspaper coverage.

The organisation ruled on Wednesday that The Sun’s front page headline “Queen Backs Brexit” was “significantly misleading” and “not supported by the text.”

Online Editors

Read More

Promoted articles

Editors Choice

Also in this section