Friday 9 December 2016

'Daily Mail' fails in appeal on Weller privacy case

Jan Colley in London

Published 21/11/2015 | 02:30

Paul Weller
Paul Weller

THE British owner of the 'Daily Mail' has lost its challenge to an award of £10,000 privacy damages to three of singer Paul Weller's children.

  • Go To

Associated Newspapers claimed that High Court judge Mr Justice Dingemans got it wrong in his application of the law and created what was, in effect, an "image right" for the first time.

This would have far-reaching adverse effects on the freedom of the UK media if allowed to stand, the UK's Court of Appeal heard last month.

The 57-year-old frontman of The Jam and The Style Council brought the case after the unobscured faces of daughter Dylan (16) and 10-month-old twins John Paul and Bowie were "plastered'' over the MailOnline website.

The Master of the Rolls Lord Dyson, Lord Justice Tomlinson and Lord Justice Bean yesterday dismissed the appeal and refused permission to appeal.

The seven unpixelated pictures appeared in October 2012 after a paparazzo followed Weller and his children on a shopping trip in Santa Monica, California - taking photos without their consent, despite being asked to stop.

Associated said they were innocuous and inoffensive images taken in public places, and that the Wellers had previously chosen to open up their private family life to public gaze to a significant degree.

But the judge ruled that there was a misuse of private information and awarded £10,000.

Irish Independent

Read More

Promoted articles

Editors Choice

Also in this section