Wednesday 28 September 2016

'They have no shame' - Gary Lineker reacts as The Sun is slated for ignoring Hillsborough on their front page

Harry Clarke

Published 27/04/2016 | 08:36

How the Sun reported the Hillsborough tragedy in 1989 and (right) today's front page ignores the verdict
How the Sun reported the Hillsborough tragedy in 1989 and (right) today's front page ignores the verdict

The Sun newspaper in England has been heavily criticised for failing to give the landmark Hillsborough verdict any coverage on their front page.

  • Go To

Yesterday it was ruled that the 96 Liverpool fans who died in Hillsborough on April 15, 1989, were unlawfully killed and that the fans there that day had absolutely no part in the disaster.

The Sun's sister paper, The Times, also did not publish any coverage on the front of their paper, although they did change it for a later edition to include a picture of the victims' families outside court. Both newspapers are owned by Rupert Murdoch.

Just days after the worst tragedy to ever hit English football in 1989, The Sun published the infamous front page under the headline 'The Truth', when they wrongfully claimed Liverpool fans had urinated on the police and pick pocketed the dead.







While The Sun did run a spread on yesterday's ruling on pages eight and nine, their failure to acknowledge the historic day on the front page provoked anger online.

Match of the Day presenter Gary Lineker tweeted: "As disgusting as it is unsurprising. They have no shame."

Ireland international Sean St Ledger added: "How can the hillsborough tragedy not be on the front of the times and sun after the amount of garbage they usually have on the front page."

In 2012, The Sun published an article on their front page entitled: The Real Truth, when the paper apologised for the false reporting in 1989. Then Editor Kelvin MacKenzie also expressed his regret yesterday.

In a statement he said: “Today’s verdicts are an important step in obtaining justice for the victims. My heart goes out to those who have waited so long for vindication.

“As I have said before, the headline I published was wrong and I am profoundly sorry for the hurt it caused.”

Online Editors

Read More

Promoted articles

Editor's Choice

Also in Sport