Monday 5 December 2016

Russian satellite channel has whiff of propaganda

Shaun Walker

Published 20/09/2010 | 05:00

An image of Russia Today's coverage of the Metro bombings in Moscow last March
An image of Russia Today's coverage of the Metro bombings in Moscow last March

The September 11 attacks in New York were an inside job; the South Korean warship torpedoed in March was not sunk by North Korea, but probably by Japan or the US; and the world is run by the secretive Bilderberg Group, who pursue a 'New World Order'. Not the lonely ravings of a conspiracy-minded blogger, but all opinions aired recently on a satellite channel beamed into millions of American homes.

  • Go To

With its slick graphics, smiling young news anchors, and round-the-clock coverage, RT is like any other news channel. But there is one major difference, aside from the content; RT, which stands for Russia Today, is paid for by the Kremlin. The channel launched in 2005, broadcasting news mainly about Russia on satellite packages worldwide including Sky in Ireland and Britain.

This year, RT went even further in its attempts to infiltrate the US, when a new arm of the channel, RT America, began broadcasting from Washington.

Please sign in or register with Independent.ie for free access to Opinions.

Sign In

Read More

Don't Miss

Editor's Choice